acem.no er under konstruksjon.
Besøk acem.no

Hva er Acem-meditasjon?

Acem-meditasjon er enkelt å utføre. Virkningen er både umiddelbar og langsiktig.

Acem-meditasjon er uanstrengt, mental handling. Det gir bedre fokus og større arbeidsevne.

Du sitter komfortabelt i en stol, lukker øynene, og gjentar en meditasjonslyd lett og uanstrengt i tankene. Meditasjonslyden er som et kort ord med vokaler og konsonanter, men uten språklig mening.

Lyden lærer du på et grunnkurs i Acem-meditasjon.

Å meditere med en lyd uten mening gjør at kropp og sinn slapper av. Stress slipper tak, og urolige tanker bearbeides. Tanker får komme og gå som de vil. Du bare gjentar lyden.

Etter å ha Acem-meditert, er det vanlig å oppleve bedre konsentrasjonsevne, økt tilstedeværelse, mer energi og bedre søvn. Mediterer du regelmessig, blir virkningen sterkere.

Mer enn avspenning

Acem-meditasjon er også en mulighet til å bli bedre kjent med deg selv. Indre barriérer og muligheter blir tydeligere. En slags indre frihet får form.

Det dreier seg ikke om intellektuell forståelse, tro, eller å oppnå bestemte tilstander i sinnet. Man kan heller kalle det emosjonell og empatisk erkjennelse. Dette åpner for psykologisk og eksistensiell selvutvikling.

Individuell instruksjon

Acem-meditasjon lærer du av en kvalifisert veileder, enten i en-til-en instruksjon, eller i en liten gruppe. Veileder sørger for at du får godt tak i prinsippene, og svarer på de spørsmål du måtte ha.

På et grunnkurs lærer du også noen enkle, men nyttige begreper fra Acems meditasjonspsykologi. Begrepene hjelper deg til å forstå meditasjonen, og på sikt også mer av deg selv.

Du får konkrete tips om hvordan du kan bruke Acem-meditasjon hverdagen, og i perioder med stress eller søvnløshet

Les mer: